آشنایی کامل با صاعقه گیر میله ای

۴ بازديد

با توجه به این که صاعقه به عنوان یک نیروی الکتریکی محسوب می‌شود، اثرات صاعقه می‌تواند بر روی ساختمان باعث ایجاد خسارات مختلف شود. از اثرات مستقیم صاعقه می‌توان بر ایجاد جریان با ولتاژ بالا بر خود ساختمان اشاره کرد که باعث شکستن شیشه و حریق می‌شود. اثرات صاعقه می‌تواند به شکل غیرمستقیم نیز باعث نابودی شبکه برق و مخابرات شود. همچنین خسارات ایجاد شده بر تمامی تجهیزات الکتریکی به عنوان اثرات منفی صاعقه است.

وجود صاعقه گیر میله ای و صاعقه گیر فعال می‌تواند باعث کاهش خطرات ناشی از صاعقه شود. در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت تا ضمن آشنایی با انواع صاعقه گیر بتواند در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنید.

صاعقه گیر میله ای

شاید بتوان گفت که ساده‌ترین صاعقه گیر قابل استفاده، مدل میله‌ ای است که شامل یک میله نوک تیز ساده است که از جنس مس یا استیل بوده که مزیت‌های مختلفی دارد. البته باید خاطر نشان کرد که صاعقه گیر میله‌ ای معایب مختلفی دارد که قابل توجه است. از مزایای صاعقه گیر میله ای می‌توان به ارزان بودن آن اشاره کرد. در واقع افراد متناسب با نیاز خود می‌توانند از این صاعقه گیر به راحتی استفاده کنند.

معایب زیاد صاعقه گیر میله ای باعث شده است تا بسیاری از افراد از آن استفاده نکنند. این صاعقه گیر در ولتاژهای بالا صاعقه کاربردی نیست و با داشتن سیستم پیچیده باعث ایجاد وقفه در سیستم می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.